Google Profil

Med Google Profil kommer du i direkte kontakt med kundene dine enten de ser etter deg i Google Søk, Google Kart eller Google+. Google er i dag verdens- og Norges største søkemotor, og visste du at det daglig gjøres over 50 millioner Googlesøk i Norge? Det gjør Google til Norges største markedsføringskanal, der 3,5 millioner nordmenn søker hver dag, og over 90% av søkene på internett skjer.

Google, verdens- og Norges største søkemotor

Med Google Profil kan du være tilgjengelig for dine kunder i ditt nærområde eller ønskede geografiske nedslagsfelt med varene og tjenestene du tilbyr. Der kan du være synlig med adresse, telefonnummer, åpningstider, hjemmesidelink, søkbare kategorier, bilder, logo, profilbilde, kartplassering og veibeskrivelse direkte i søkeresultatet på Google.

 

84% av alle søk etter varer og tjenester starter ved hjelp av en søkemotor, ifølge en undersøkelse utført av Ipsos*. Da er det viktig å være tilgjengelig med informasjon ute på Google og at den er utfylt og korrekt.  Det var også dobbelt så stor sjanse for at de undersøkte tok kontakt med bedriften dersom bedriften lå tilgjengelig med bilder.  44% av deltakerne i undersøkelsen brukte også en karttjeneste når de lette etter en bedrift på nettet.

 

Bedriften vil også ha større synlighet i det organiske søkefeltet i Google, og dette gjør det enklere for faste kunder, tidligere kunder og nye kunder å finne kontaktinformasjon, hjemmeside og annen viktig informasjon knyttet til dere.

 

72% av de undersøke svarte også at dersom det lå ute åpningstider, og passende åpningstider, var dette avgjørende for valget som ble gjort dersom bedriften hadde en lokasjon der de mottok kunder, f. eks en butikk.

 

* Ipsos er et fransk selskap som tilbyr meningsmålinger, markedsundersøkelser og annen anvendt samfunnsforskning. Selskapet ble stiftet i 1975 og har hovedkontor i Paris. Ipsos har virksomhet i 87 land.

Bli sett av kundene overalt på Google

Med Google Profil blir bedriftsinformasjonen mobiltilpasset og lagt inn i Google Søk, Google Kart og Google+ slik at kundene kan finne deg uansett om kunden bruker datamaskin, mobil eller nettbrett.

 

Google på mobil – Gjør det enkelt for kundene å kontakte deg

 

Sørg for å gi kundene dine riktig informasjon til riktig tid og sted – enten de trenger veibeskrivelse til bedriften din i Google Kart, åpningstider i Google Søk eller et telefonnummer de kan klikke på for å ringe deg fra mobiltelefonen.

 

Med Google Profil vil du gjennom mobilen få:

 

  • Ring direkte – knappen som er koblet opp mot bedriften din sitt telefonnummer.

  • Veibeskrivelse – knappen som er koblet opp mot brukeren sitt GPS-system og bedriftens adresse

  • Nettsted – knappen som er koblet opp mot bedriftens hjemmeside

 

Kart på Google

Med Google Kart trenger kunden kun å skrive inn firmanavnet ditt, for deretter å trykke på veibeskrivelse for å finne frem til bedriften din.

 

Søkbare kategorier i Google

Med Google Profil kan du legge til søkbare kategorier for hvilke varer og tjenester som blir tilbudt av din bedrift. Dette gjør at bedriften din kan bli søkbar i Google Søk og Google Kart ved søk på en av kategoriene dine, f. eks ”frisør Oslo”, ”rørlegger Bergen”, ”cafe Stavanger” eller ”regnskapsfører Trondheim”.